Waldorfshop-Poster-----Weihnachten-

Julebetragtning & Julesange

Søndag den 18. dec. kl. 15.00 – 17.30
Entré: 60/80/100 kr. efter eget valg

Ønsker du at sikre dig billet kan du tilmelde dig her hér: tilmelding@antroposofiskkulturhus.dk eller telefonisk til Simone Simon på 26554461  Entré: 60 kr. / 80 kr. / 100 kr. betales ved indgangen, hvor eventuelle ledige pladser kan købes.

Julebetragtning

Lever vi i en tid, hvor vi for alvor har brug for håbet? Håbet kommer ikke nødvendigvis af sig selv – det skal skabes. Juletiden er særlig velegnet til at fordybe sig i lige netop det. Måske er det også derfor Rudolf Steiner kalder det som fødes i os for “håbets himmelfrugt. Vi vil fordybe os i Rudolf Steiners vers “Julestemning” fra “Sjælekalenderen” og nogle af den tyske mystiker Angelus Silesius` små vers om julen. På den måde kan vi nærme os en dybere forståelse af, hvad “Håbet” egentlig er.

Julenats-stemning
Jeg føler som forløst
Åndsbarnet i sjælens skød;
Det har i hjertets lysglans
Skabt det hellige verdensord
Håbets himmelfrugt,
Som jublende vokser i fjerne verdener
Ud af mit væsens guddomsgrund.
Rudolf Steiner (1861-1925)

Bliver Kristus født tusind gange
i Betlehem og ikke i dig,
du forbliver stadig tabt for evigt
Angelus Silesius (1624-1677)

Kunstnerisk indslag – aflyst grundet sygdom

Julesange af bl.a. Leopold van der Pals med strygekvartetten Van Der Pals Quartet. Mere information følger.

Medvirkende

Niels Henrik Nielsen er uddannet musiker. Lærer på Rudolf Steiner-Skolen i Skanderborg og underviser på lærer- og pædagoguddannelsen Højskolen for Opdragelseskunst.  Foredragsholder.  Formand og landsrepræsentant for Antroposofisk Selskab i Danmark.

Den svenske strygekvartet Van Der Pals Quartet bestående af Gordan Trajkovic violin, Fredrik Burstedt violin, Markus Falkbring bratsch and Tobias van der Pals cello har eksisteret siden 2012. Oprindeligt har de spillet sammen under navnet Virtua String Quartet, men har siden dedikeret sig til at udbrede kendskabet til den dansk/hollandske, moderne komponist Leopold van der Pals’ musik.

Del på print