931c8b09318a64c4a6753ee6d3318fbd
Mødet med den levende Gud – Kristi æteriske tilsynekomst i vor tid
Lørdag d. 10. december kl. 14.00 – 16.00

Salon Caféen er åben 13:30-17:00

Antroposofisk Kulturhus København har bedt forfatteren Jørgen Braren Lauritzen, der er kendt for flere bøger om kristologi, fortælle om sit møde med Kristus. Herunder er foredragsholderens egen tekst som oplæg til foredrag og salon.

“Vi lever i tiden, hvor den levende Gud vil træde frem for menneskene. Den dogmatiske, døde Jesus vil træde i baggrunden. Den kosmiske Kristus, som vi finder under forskellige navne i de store verdensreligioner, vil åbenbare sig for menneskene. Vi bliver øjenvidner, ligesom de første apostle for 2000 år siden.

I foredraget beskriver jeg mit eget intense møde med den levende Kristus, den nye tidsalder, der startede år 1899, samt Kristi objektive tilsynekomst i sit opstandne æteriske herlighedslegeme, og hvordan vi forbereder os til den moderne mysterieindvielse: Det intense møde med gudemennesket Jesus Kristus.

Vi har i den grad brug for en vågen åndsvidenskab, der sætter fokus på den vigtigste, spirituelle begivenhed i vor tid, og som hjælper os med at integrere det kraftfulde møde med Gud.

Den kristne vej skildres som en psykospirituel terapi. Du lærer at stå ved dig selv som en skæv og uperfekt person, der arbejder med bevidsthedsudvikling og går sin egen, frie, individuelle vej til selvrealisering.”

Jørgen Braren Lauritzen
Magister, forfatter, psykospirituel terapeut